Κήπος Στα Μεσόγεια: Φύτρες: Οικονομική και ΥγιεινήΤροφή

4 Ιουνίου 2016

Φύτρες: Οικονομική και ΥγιεινήΤροφή

Τα φύτρα είναι οι σπόροι που μόλις αρχίζουν να βλασταίνουν.

Καλλιεργούνται εύκολα στο σπίτι μας και το μόνο που χρειάζεται είναι λίγοι σπόροι , ένα βάζο και νερό.

Τα φύτρα είναι μια πολύ οικονομική, εύπεπτη, αλκαλική και υγιεινή διατροφή. Η θρεπτική αξία τους είναι πολλαπλάσια των αρχικών σπόρων, είναι πλέον υπερτροφές. 

Περιέχουν όλα τα συστατικά, που βοηθούν το έμβρυο του φυτού να ζήσει και να μεγαλώσει.

Είναι πλούσια σε εκατοντάδες θρεπτικά συστατικά, ικανά να θρέψουν ισορροπημένα και τον οργανισμό του ανθρώπου. Από μια μόνο χούφτα σπόρων, που φύτρωσαν μπορεί να επιβιώσει ένα άτομο για μια ολόκληρη εβδομάδα.

Με τη διαδικασία του φυτρώματος, οι ουσίες που περιέχονται στο ενδόσπερμα του σπόρου, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και έλαια, μετατρέπονται σε φυσικά, απλά σάκχαρα, σε αμινοξέα και σε ελεύθερα λιπαρά οξέα ,όλα αφομοιώσιμα από τον οργανισμό μας. 

Επιπλέον απενεργοποιούνται οι αναστολείς των ενζύμων, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των φυτικών οξέων. Τα φύτρα είναι από τις πιο βιταμινούχες τροφές. Η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες Β και Ε αυξάνεται κατά 20% έως και 500%. Τα φύτρα έχουν πολύ υψηλά ποσοστά σε Βιταμίνη Β12 καθώς και σε όλο το σύμπλεγμα βιταμινών Β, περιέχουν Βιταμίνες Α , Κ, E και C , ιχνοστοιχεία, αμινοξέα και πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Επίσης είναι πλούσια σε Ω-6 λιπαρά, φυτικές ίνες και μέταλλα, είναι πιο εύκολα στην χώνεψη από τους κανονικούς σπόρους, ελαφριά και πολύ γευστικά. Περιέχουν αρκετά υψηλό ποσοστό από αρσενικές και θηλυκές ορμόνες σε αφομοιώσιμη κατάσταση.

Όλη η ζωτική δύναμη του φύτρου , η γεμάτη ενέργεια , έχει την ικανότητα να ανανεώνει τα κύτταρα του οργανισμού και να μας γεμίζει με καινούργια δύναμη και ζωτικότητα.

Έτσι τα φύτρα μπορούν να καθυστερήσουν τη διαδικασία του γήρατος. Εξαιρετική λύση για οικονομικότερη διατροφή και επιπρόσθετα , λόγω των τεράστιων δυνατοτήτων τους, οι φύτρες είναι μια τροφή επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς.

Χρησιμοποιούνται ως αποκλειστική διατροφή σε πολλές εναλλακτικές κλινικές του κόσμου, για τη θεραπεία «ανίατων» ασθενειών.

Οι περισσότεροι σπόροι μπορούν να γίνουν φύτρα. Προμηθευτείτε σπόρους μη μεταλλαγμένους, φυσικούς, όχι κατεργασμένους, καβουρντισμένους, ακόμη καλύτερα βιολογικούς ,παραδοσιακούς ,ντόπιους.

Οι καταλληλότεροι για φύτρες είναι :


  • Άλφα άλφα
  • αρμυρίκι
  • ατζούκι
  • ηλιόσπορος
  • κόκκινο τριφύλλι.
  • λιναρόσπορος
  • μαυρομάτικα φασόλια
  • μπρόκολο
  • ρεβίθια
  • ροβίτσα
  • σιτάρι
  • σουσάμι
  • σπόροι Chia
  • τριγωνέλλα(Trigonella foenum-graecum ~fenugreek) ή μοσχοσίταρο το Ελληνικό
  • τριφύλλι (Trifolium pretense)
  • φαγόπυρο
  • φακές


Διαδικασία παραγωγής φύτρων:



Μπορείτε να προμηθευτείτε ειδικές συσκευές φυτρώματος (sprouters), για να εξοικονομήσετε χώρο στον πάγκο της κουζίνας σας. Εδώ περιγράφεται η οικονομικότερη λύση με γυάλινο βάζο.

Τοποθετήστε μια μικρή ποσότητα σπόρων, περίπου ένα εκατοστό σε ένα γυάλινο βάζο με φαρδύ στόμιο. Ξεπλύνετε σχολαστικά τους σπόρους με καθαρό νερό, αφήστε τους σκεπασμένους με νερό, να μουλιάσουν όλη τη νύχτα (περίπου 12 ώρες). Στερεώστε ένα τουλπάνι ή διαφανές ύφασμα στο άνοιγμα του βάζου, με ένα σπάγκο ή λαστιχάκι, ώστε να αναπνέουν οι σπόροι. Μπορείτε να ξεπλένετε τους σπόρους , ρίχνοντας νερό, ανακινώντας το λίγο και να το στραγγίζετε κατόπιν. Η διαδικασία του ποτίσματος πρέπει να επαναλαμβάνεται με χρονική απόσταση 8 – 12 ώρες και απαραίτητα 2 φορές την ημέρα. (Το καλοκαίρι που κάνει περισσότερη ζέστη καλό είναι να τα ξεπλένετε 4-5 φορές την μέρα).

Τυλίξτε γύρω από το βάζο ένα αλουμινόχαρτο, για σκίαση, αφήστε το για τις δύο πρώτες ημέρες, μέχρι να σκάσουν οι σπόροι. Τοποθετήστε το βάζο σε καλά αεριζόμενο μέρος.
Τις επόμενες μέρες θα διαπιστώσετε ότι οι σπόροι έχουν αρχίσει να βλασταίνουν. Αφαιρέστε το αλουμινόχαρτο μετά το φύτρωμα και μεταφέρετε το βάζο σε φωτεινό μέρος. Ο όγκος των φύτρων μπορεί να γίνει και πενταπλάσιος από το αρχικό μέσα στο βάζο, γι 'αυτό σιγουρευτείτε πως υπάρχει αρκετός χώρος για να αναπτυχθούν.

Κάθε σπόρος θέλει τον δικό του χρόνο για να βλαστήσει. Αυτό μπορεί να πάρει από δυο έως πέντε ημέρες. Να μην υπερβείτε τις επτά ημέρες , γιατί τότε οι ρίζες μεγαλώνουν πολύ και αποκτούν πικρή γεύση.  Αν στο τέλος αφήσετε τα φύτρα στο έμμεσο φως του ήλιου για δυο τρεις ώρες , αυτά θα πρασινίσουν και θα αποκτήσουν περισσότερη χλωροφύλλη. 

Τώρα είναι έτοιμα για φάγωμα.  Στραγγίστε τα καλά από το νερό, κλείστε το βάζο με το καπάκι του τοποθετείστε το στο ψυγείο όπου διατηρούνται για περίπου μία εβδομάδα ή στην κατάψυξη για περισσότερο.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να καταναλώσετε τα φύτρα . Καλό είναι να αποφύγετε το μαγείρεμα γιατί έτσι χάνουν πολλές από τις θρεπτικές τους ουσίες. Λαμβάνετε αρκετή ποσότητα φύτρων μέσα στις σαλάτες ή ως γρήγορο σνακ. Αποτέλεσμα σε 3 μήνες ο οργανισμός σας θα είναι πιο ενεργητικός, πιο δυνατός και κυρίως, πιο «ζωντανός».

Για διατροφική επάρκεια προμηθευτείτε σπόρους και εξοπλίστε την κάβα επιβίωσης!





melilofos.blogspot.gr

Εδώ θα βρείτε καταστήματα, επιχειρήσεις,δημόσιους οργανισμούς, επαγγελματίες, συλλόγους, και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες για την ευρύτερη περιοχή.
Θα σας ενημερώνουμε για ότι συμβαίνει στην Ελλάδα και τα Μεσόγεια αλλά και για νέα που αφορούν αγρότες, επαγγελματίες και φυσικά τους ερασιτέχνες κηπουρούς με ιδέες και λύσεις για το σπίτι και τον κήπο σας.
Τα Θέματα που βρίσκουμε σε άλλες ιστοσελίδες τα παραθέτουμε στην ιστοσελίδα μας αναφέροντας την πηγή στο τέλος της ανάρτησης, σεβόμενοι την δουλειά των άλλων.
Ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος να κρίνει από μόνος του την αξία, ποιότητα ή εγκυρότητα των γραφόμενων. Παρότι προσπαθούμε οι συμβουλές και τα άρθρα που περιέχονται στην ιστοσελίδα μας να είναι έγκυρα και σωστά, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους.